Zdravé recepty

LÍVANCE PRO DĚTI

Jedna z možností na zdravé svačinky nebo snídaně pro děti

Recept na ječné lívance s kefírem (cca 6 lívanců)

  • 50g ječné mouky
  • 125ml podmáslí nebo kefíru
  • 1 vejce
  •  5g ghí nebo kokosového oleje 
  • 1/2 banánu (kvůli oslazení, můžete dát lžičku cukru)
  • špetka kypřícího prášku

Vše smícháme a smažíme na trošce ghí nebo oleje. Dávám je buď s tvarohem nebo jogurtem a marmeládou bez cukru.

Dýňové lívanečky🥞 (verze i s mrkví) pro děti od 1 roku 

👌Z tohoto množství jsem udělala 5 lívanečků: 
👉50g dýňového pyré (dýně Hokkaido) 👉nebo 100g mrkve (uvařené, s mrkví jsou sladší)
👉1 polévková lžíce ovesných vloček 
👉1 vejce (rozdělit na bílek a žloutek)
👉1/2 čajové lžičky kypřícího prášku bez fosfátů 
👉1 lžíce bílého jogurtu nebo tvarohu 
👉špetka skořice 

Rozemeleme vločky na moukou (můžete použít i přímo ovesnou mouku nebo klidně použít špaldovou, ječnou), přidáme pyré z mrkve nebo dýně, kypřící prášek. Zamícháme žloutek, jogurt (množství jogurtu si upravte dle konzistence). Z bílku ušleháme sníh a vmícháme do těsta, přidáme skořici. Usmažíme na trošce ghí nebo kokosového oleje. Já mám lívanečník s nepřilnavým povrchem, takže ani nevymazávám. 
Podávala jsem s marmeládou bez cukru, ale můžete dát klidně s přesnídávkou nebo dalším jogurtem. 
Pro dospělé s oříškovým máslem (já miluju makové a kešu od www.powerlogy.cz, s kódem “lecimdeti10” získáte slevu 10%)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *